Helpdesk — Kam hlásit chyby a nápady

Vždy se bohužel může stát, že se objeví nějaká ta chybička (bug), která může být i nepříjemné povahy. I když vše před spuštěním řádně testuji, může se cokoliv opomenout nebo bude konkrétní kód reagovat na váš e-shop/web trochu jinak.

Proč vznikají chyby?

Chyba nebo nefunkčnost je běžný problém v programování. I když se napíše čistý kód, vše řádně otestuje, stále se bavíme o laboratorních podmínkách, ve kteréch nelze nasimulovat vše. Známé chyby a zranitelnosti opravuji již během vývoje. Píšu hromadu automatizovaných testů, ale ne vše se dá bohužel odchytit dříve, než se nasadí nová verze. Takovou chybou nemusí nutně být, že jsem něco špatně napsal, ale i váš zákazník se může v objednávce přeťuknout a jelikož se nepočítalo s takovým typem překliku, může to způsobit nemožnost vyřídit například objednávku. Nebo se aktualizuje brána třetí strany (API) a naše požadavky nebude tato brána přijímat. Vyskytnout se může cokoliv, kdykoliv.

Kam směřovat hlášení chyb a nápadů?

Osobně preferuji e-mailovou komunikaci (info@kollertslavomir.cz). Mám tam šikovně řazené požadavky klientů, které mohu postupně řešit. Nejsem schopen kapacitně řešit požadavky na různých komunikačních kanálech (část na e-mailu, část v SMS, část na Whatsappu, část na Facebooku, atp.).

Klienti s administrací mohou využívat Helpdesk, ve kterém je připravený jednoduchý formulář.

Co potřebuji znát pro úspěšné vyřešení potíží?

V první řadě je vhodné správně pojmenovat a popsat chybu. Potřebuji znát, na co jste klikali, o co jste se pokoušeli — co jste vlastně dělali. Pokud se zobrazí nějaké chybové hlášení, napište mi, i co se na něm píše. V případě produktu, objednávky, článku, atd. mi vždy i popište, na kterém produktu/článku/objednávky chyba vyskakuje.

V ideálním případě by bylo vhodné, kdybyste mi poslali přímo URL adresu z adresního řádku. Tak poznám, kde přesně jste se nacházeli a rychleji diagnostikuji chybu.

Zbožňuji klienty, kteří mi k tomu všemu pošlou i screen obrazovky, nebo video. Z toho nejlépe chybu objevím a mohu ji bleskurychle opravit.

Kdy problém vyřeším?

Jakmile to půjde. Většinu případů jsem schopen vyřešit ještě v den reportování. Některé chyby vyžadují však více času, ale věřte, že se jim věnuji. V případě většího množství chyb je řeším od nejzávěžnějších, po nejméně závažné. Například dříve vyřeším problémový produkt, než špatnou barvu tlačítka.

Cookies

Vážím si vašeho soukromí. Pomocí cookies analyzuji návštěvnost a přizpůsobuji obsah podle vašich potřeb. Informace o tom, k čemu používáme jednotlivé cookies naleznete v záložce Detaily.